JOGA VINYASA  

 

w przeciwieństwie do odmian statycznych (joga klasyczna, rozciągająca), opiera się na dynamice i flow. Punktem wspólnym jest tu oczywiście oddech. W vinyasie oddech jest fundamentem i punktem wyjścia tej energicznej praktyki.

Sprawdź plan zajęć
Joga Vinyasa dynamiczna

JOGA VINYASA – ENERGICZNA I DYNAMICZNA 

Choć niektóre sesje bywają łagodniejsze, w tempie ‚slow”, a niektóre są bardziej „power”, idea jest ta sama: płynne przejścia z asany w asanę, skoncentrowana, mocna postawa w ruchu i sprzężony z nim oddech. Praktyka vinyasy bazuje na sekwencji Powitania Słońca, którą można dowolnie modyfikować w zależności od tego, czego potrzebuje grupa. Zaś warianty asan oraz dostępne na sali pomoce (klocki, paski itp.) odpowiedzą na indywidualne potrzeby uczestników.

Joga vinyasa wzmacnia i jednocześnie rozciąga ciało. Dzięki oddechowi, który prowadzi całą praktykę, pozostajesz skupiona/y na tu i teraz, a świat zawęża się do rozmiarów maty. Jest to intensywna praca nie tylko w polu twojej fizyczności, ale też w obszarze umysłu i emocji. Zejdziesz więc z maty silniejsza/y, pewniejsza/y siebie i spokojniejsza/y. Poczujesz to już po pierwszej sesji! Powtarzalny ruch vinyasy poprawia także koncentrację i wycisza układ nerwowy. Dynamiczną sesję zamyka relaksacja na leżąco.

 

JAK PRAKTYKOWAĆ VINYASA JOGĘ ? 

Jeśli wcześniej przećwiczyłaś/eś i dopracowałaś/eś asany np na jodze klasycznej, vinyasa jest idealnym zwieńczeniem tej nauki. Możesz bowiem wszystkie te pozycje wykonać teraz w ruchu! Nauczymy cię jak zsynchronizować sekwencję asan z oddechem, które pozycje należy wykonywać na wdechu, a które na wydechu.

Połącz więc statyczne asany w jeden, nieprzerwany flow! Popłyń za oddechem. Wdech – pies z głową w górę, wydech – pies z głową w dół. Na zajęciach vinyasa joga nie zabraknie wygięć, głębokich skłonów, skoków do deski, ale też momentów rozluźnienia czy chwili na złapania oddech – po to by z nową energią móc popłynąć z kolejną sekwencją.

Tak wykonane asany dają niebywałą eksplozję hormonów szczęścia, serotoniny oraz dopaminy. To dlatego już po jednych zajęciach uczestnicy zauważają ogromną różnicę w ciele.

 

KORZYŚCI Z PRAKTYKOWANIA VINYASA JOGI 

  • Precyzyjnie wykonasz asany w ruchu
  • Nauczysz się prawidłowo oddychać w ruchu
  • Wzmocnisz i rozciągniesz mięśnie
  • Poprawisz koncentrację
  • Uwolnisz pokaźną dawkę serotoniny
  • A do tego dopaminę i endorfiny
JOGA VINYASA - ĆWICZ Z NAMI ONLINE