JOGA KRĘGOSŁUPA 

 

to ulga dla napiętych, zbolałych pleców. Na zajęciach wzmocnisz mięśnie grzbietu, poprawisz ruchomość kręgosłupa, zapobiegniesz wszelkim zapaleniom nerwów i schorzeniom. Są to zajęcia prozdrowotne i profilaktyczne – leczą ból i zapobiegają mu.

Sprawdź plan zajęć
trening miesni dna miednicy

ZDROWY KRĘGOSŁUP TO PODSTAWA  

Kręgosłup jest osią naszego ciała. Ponieważ pełni funkcję swoistego fundamentu, często ulega przeciążeniom np. w wyniku podnoszenia ciężarów albo zbyt długiego siedzenia. „Obrywa” mu się za osłabione mięśnie grzbietu czy więzadła. Odcinek lędźwiowy z kolei często jest wplątany w kompensację ze strony słabych mięśni brzucha.

Bardzo więc ważne jest wzmocnienie tych partii ciała, które będą w stanie odciążyć i ochronić kręgosłup przed kompensacją i przeciążeniami. Ale na zajęciach joga na kręgosłup działamy dwutorowo i sięgamy do problemu głębiej. Nie tylko więc wzmocnisz mięśnie i poprawisz ruchomość stawów, ale też wypracujesz w swoim ciele zdrowe wzorce ruchowe, które uchronią cię przed możliwością przeciążenia kręgosłupa.

Nauczysz się, jak funkcjonować w codziennym życiu, aby twój układ ruchu i jego oś, czyli kręgosłup, działały na najwyższym poziomie bezpieczeństwa. Takie środki zaradcze sprawią, że jakość twojego życia znacznie się poprawi. Co ważne zaproponowane przez nas wzorce ruchowe dostosowujesz do możliwości i indywidualnych potrzeb swojego ciała. W procesie ich twórczej adaptacji pomoże ci joga powięziowa.

 

JOGA DLA KRĘGOSŁUPA – JAK ĆWICZYMY?

Na zajęciach wykonujemy pozycje i sekwencje dedykowane plecom. Skręty tułowia uelastycznią plecy i barki, zwiększą ruchomość kręgosłupa, poprawią krążenie oraz zdejmą ból od szyi aż do bioder. Skłony do przodu wzmocnią plecy, rozciągną mięśnie i ścięgna oraz wpłyną rozluźniająco na lędźwie. Skłony do tyłu zaś wzmocnią mięśnie grzbietu. Pozycje leżące pozwolą odprężyć kręgosłup i znacznie zniwelują uciski. Wolne, łagodne tempo ukoi układ nerwowy i odstresuje organizm.

To, że asany dedykowane są plecom, nie oznacza jednak, że przez całe zajęcia skupiamy się tylko na nich. Może cię zdziwić na przykład, że ćwiczymy też mięśnie głębokie i mięśnie brzucha, ale robimy to właśnie po to, żeby odciążyć odcinek lędźwiowy i zapobiec kontuzjom dolnych pleców.

 

KORZYŚCI Z PRAKTYKOWANIA JOGI KRĘGOSŁUPA 

  • Uwolnisz się od bólu pleców
  • Wzmocnisz i uzdrowisz kręgosłup
  • Zapobiegniesz zapaleniom nerwów
  • Nauczysz się odciążać konkretne partie pleców
  • Poznasz zdrowe, profilaktyczne wzorce ruchowe
  • Nie zanudzisz się jak na rehabilitacji w przychodni 🙂
JOGA KRĘGOSŁUPA - ĆWICZ Z NAMI ONLINE