HATHA JOGA

HATHA JOGA

„Hatha” w sanskrycie oznacza „siłę”. Jest najpopularniejszą formą jogi bazującą na pozycjach jogicznych oraz kontroli oddechu. Hatha joga łączy w sobie prawidłowe techniki ułożenia ciała (asany) oraz  procesy oczyszczające (pranajama)

Asana to określone pozycje jogiczne, nazywane również ćwiczeniami. Przyjmowanie konkretnych pozycji wzmacnia różne części ciała, a jednocześnie doprowadza do uzyskiwania przez ćwiczącego wewnętrznej harmonii. Asany uzdrawiają i stabilizują procesy w naszym organizmie.

Pranajama to techniki oddychania. W hatha jodze bardzo ważne jest nauczenie się prawidłowego oddechu. Poprawnie wykonywany oddech pozwala oczyszczać ciało i układ nerwowy. Oddech pozwala na wyciszenie, kontrolę nad emocjami, a także na wsłuchanie się w swoje wnętrze.

Ćwiczenia w hatha jodze uwzględniają najmniejsze niuanse, takie jak kąt ułożenia ciała czy napięcie konkretnych partii mięśniowych. To, co warto zapamiętać przed rozpoczęciem ćwiczeń hatha jogi, obejmuje: ćwiczenia zgodne z wadą postawy, regularne wdychanie i wydychanie powietrza nosem oraz przystępowanie do hatha jogi z pustym żołądkiem.

Każda sesja zakończona jest  kilkuminutowym relaksem.

Hatha joga  korzyści fizyczne i psychiczne

  • przywrócenie właściwego napięcia mięśni
  • zwiększenie pojemności płuc
  • obniżenie lub eliminację stresu
  • nasilenie produkcji endorfin
  • leczenie depresji
  • przyspieszenie procesów metabolicznych, a co za tym idzie wsparcie w kuracji odchudzającej.
  • wpływa także na eliminację bólów stawów i mięśni.
  • niweluje bóle głowy i kręgosłupa.
  • jest skutecznym środkiem w walce z dysproporcjami mięśniowymi i posturalnymi.