PILATES

Pilates to jedna z najlepszych metod na pobudzenie mięśni głębokich, stabilizację miednicy, odciążenie kręgosłupa, zrównoważone wzmocnienie mięśni. Korzyści płynących z regularnej praktyki pilates nie da się wymienić w jednym akapicie. 

Nauczyciele pilatesu w Jogalates studio

Sesje pilates z naszymi nauczycielami
są również dostępne na platformie
JOGALATES.TV

Pilates – jak ćwiczymy?

Pilates to względnie proste ćwiczenia, ale wymagają dużego skupienia, odpowiedniego ustawienia ciała i precyzji ruchu.
Ćwiczymy tak, by ruch był nie tylko precyzyjny, ale też płynny i dynamiczny.
Praktykując  zdobędziesz cenną wiedzę anatomiczną niezbędną do bezpiecznego wykonywania innych ćwiczeń sportowych,
a także codziennych czynności takich jak dźwiganie,  schylanie się i każde inne wyzwanie ruchowe.
Poznasz prawidłowe wzorce posturalne i dowiesz się kiedy napinać mięśnie, a kiedy je rozluźniać.

Na zajęciach nauczysz się m.in.:

  • co to jest neutralna pozycja kręgosłupa
  • jak prawidłowo ustawić miednice
  • jak aktywizować centrum i samym oddechem pobudzić mięśnie głębokie

W Jogalates studio na zajęciach Pilates wykorzystujemy mały sprzęt:

  • piłki
  • gumy
  • magic circle
  • foam roller
  • gumy
  • łuki ARC

8 zasad pilates

Pilates opiera się na ośmiu fundamentach.
W trakcie zajęć uczymy się je zauważać i dołączać do praktyki.
Praktyka czyni mistrza
Im świadomiej ćwiczymy tym te zasady stają się integralną częścią naszego funkcjonowania
nie tylko na macie, ale też w życiu.

Oddech
Prawidłowo wykonany dotlenia wszystkie komórki w ciele, zwiększa skuteczność ćwiczeń i jest kompatybilny z ruchem
Kontrola
W pilates lepiej powtórzyć ćwiczenie 2 razy, ale zrobić to z pełną kontrolą wszystkich detali, niż powtórzyć to samo ćwiczenie 20 razy, ale bez świadomości całej maszynerii, jakim jest nasz układ ruchowy
Precyzja
Wszystkie ruchy wykonujemy precyzyjnie, ponieważ w pilates nic nie jest przypadkowe. Każde ćwiczenie ma swój cel i żeby go osiągnąć, trzeba być dokładnym.
Zrównoważony rozwój mięśni
Ta praktyka ma na celu zachować balans mięśniowy i równoważyć całą strukturę organizmu. Ćwiczenia zapewniają harmonijny rozwój ciała i umysłu. z
Koncetracja
Pracujemy ciałem, ale to skupiony umysł pozwala na zaangażowanie konkretnych mięśni, rozpoznanie sygnałów płynących z naszego organizmu i uświadomienia sobie swoich możliwości i ograniczeń. Pełna koncentracja w trakcie ćwiczeń to zwracanie uwagi na każdy detal: ułożenie głowy, rytm oddechu, kąty ugięcia nóg i ramion czy też pozycja kręgosłupa i miednicy
Dośrodkowanie
Skupiamy się na naszym centrum, bo tam jest nasza energia, nasz główny silnik. Stamtąd także wyprowadzamy ruch. Mowa oczywiście o mięśniach głębokich, brzucha i pleców.
Plynność
Dążymy do tego, żeby w trakcie ćwiczeń ruch ciała był płynny, a przejścia z pozycji do pozycji harmonijnie pobudzały wypracowany flow. Gwałtowne i skrócone ruchy niosą bowiem za sobą ryzyko naciągnięcia mięśni.
Rutyna
Ważna zwłaszcza na początku, aby wypracować w ciele nowe wzorce ruchowe.

Korzyści z praktykowania pilates

1

Uelastycznisz, rozciągniesz i wzmocnisz mięśnie

2

Poprawisz kondycję i równowagę

3

Wyrzeźbisz ciało, ale bez nadmiernego rozrostu masy mięśniowej

4

Zyskasz świadomość ciała na macie, jak w życiu codziennym

5

Poznasz prawidłowe wzorce ruchowe

6

Zrelaksujesz umysł

Enough Talk, Let's Build Something Together